eSports și pariurile online – o nouă viziune în industria cazinourilor
Posted by Henry Potter on Tuesday, March 26, 2019
eSports, un termen care a intrat în atenția noastră recent, este industria în care se orientează din ce în ce mai mult operatorii de cazinouri. Cum poate ajuta ramura eSport industria jocurilor de noroc? eSports a trecut de mult nivelul utilizatorului singuratic de jocuri video și a ajuns să fie deja o Companie eSports, care estimează un venit de 1,5 miliarde de dolari până în 2020.
Dacă în urmă cu câțiva ani jocurile video erau doar o formă de divertisment în rândul tinerilor, în vremea contemporană utilizatorii acestor jocuri au urcat la statutul de profesioniști, unde jucătorii sunt plătiți să rămână in joc și se organizează turnee mondiale cu premii de ordinul milioanelor de dolari. Mai mult, Federația Internațională de Sport lucrează la recunoașterea acestui eveniment ca unul olimpic și pe viitor sunt programate proiecte în vederea construirii unor arene dedicate acestui sport. Cluburile sportive și federațiile sportive au manifestat tot mai mult interes față de eSport – în afară de implicarea cluburilor de fotbal europene în turneele internaționale ale FIFA18, NBA și NHL intenționează să facă același lucru și în ceea ce privește baschetul și hocheiul pe gheață. Formula 1 este unul dintre ultimele exemple de organizații sportive care se aventurează în eSports.
Turneele competiționale de jocuri video, cunoscute sub numele de esporturi, sunt o industrie care crește exponențial în ultimii ani, acaparând milioane de utilizări din generația x și milenieni. Una din grijile constante a cazinourilor este că generația care încă mai joacă la sloturi, zaruri și ruleta este pe ducă, iar tinerii nu sunt deloc atrași de această alternativă de divertisment. Generația nouă are o perspectivă diferită asupra jocului și a modului în care sunt recompensați psihologic și sociologic, atunci când joacă jocuri, iar demografia veche a jocurilor clasice nu prezintă nici un fel de interes pentru jucătorii moderni.
În prezent se caută o soluție pentru introducerea eSporturi-lor în industria jocurilor de noroc și cea mai la îndemnă este găzduirea acestor evenimente în săli special amenajate. Conform jucătorilor profesioniști, turneele trebuie să aibă o zonă dedicată, unde pot întâlni alți utilizatori, să interacționeze, să învețe strategii și unde pot viziona alte meciuri. Proprietarii de cazinouri solide ar putea găzdui acest tip de eveniment , care vin cu un profit de ordinul milioanelor, prin opțiuni de marketing, însă problema reală este cei mai mulți dintre jucători sunt sub vârsta legala de a intra într-o astfel de locație. Conform declarației unui proprietar de cazinouri din Las Vegas, Seth Schorr, al cărui cazinou găzduiește în mod regulat turnee, aceasta nu este decât o altă strategie de a supraviețui tendinței actuale, profitul său reoferindu-se la închirierea apartamentelor din hotel și pachetele de masa și nicidecum de la puținii esportivi care au riscat un joc la blackjack.
Cât despre cazinouri online, esports nu reprezintă o soluție recentă, motivul fiind același, vârsta jucătorilor. Dar există deja, din 2016, în mod ilegal, când s-a înregistrat un venit de 3 bilioane de dolari în pariuri esports. Esports are o mulțime de caracteristici care fac apel la casele de pariuri, inclusiv posibilitatea de a oferi date de meci în timp real și de a viziona jocuri live, care reflectă evenimentele tipice evenimentelor sportive reale. Folosirea fluxurilor live permite întâlnirea in-game, lucru pe care casele de pariuri se bazează – și modul în care acestea pot găzdui în mod regulat schimbarea cotelor.
Pentru ca această industrie să intre legal în zona jocurilor de noroc, se presupune colaborarea cu autoritățile de reglementare, în special Comisia Pentru Jocuri de Noroc Nevada dar și implicarea editorilor de jocuri din punct de vedere tehnic, pentru legarea indentații reale a jucătorului cu cea virtuală, într-un mod sigur și corect. Și este deja în plan, Vault Innovation și Five Vault lucrează deja la dezvoltarea unui software pentru autentificarea de identitate a utilizatorului esport, si transpunerea ei in mediul virtual, unde organele de reglementare pot verifica. Problema este că nici aceste organe competente nu au fost dezvoltate până acum. Și mai există o problemă majoră, cei mai mulți dintre editorii de jocuri nu vor să treacă în industria jocurilor de noroc, ei având deja o industrie bine formată, în plină ascensiune, cu peste 600 de milioane de utilizatori.